Főoldal
Letöltés
Medálok







Irányítások

W,A,S,D: Mozgás

Egér bal gomb (vagy E): Lövés vagy kiszállás a járműből

Egér jobb gomb: Fegyver vállra illetve csípőre vétele

W + Shift: Séta. Csak előre lehet futni, akkor, ha a fegyver a csípőn van

T: Chat

F: Járműbe szállás (csak bunkerben)

R: Rádió (R-t ha folyamattosan nyomod tudsz beszélni a közeledben álló cspatársaddal)

M: Felülnézet

Chat-kódok

Az alábbi kódokat a játékbeli chat-ba tudod beírni:
/kill: Öngyilkosság (ha eltévedsz, vagy látni akarod a rongybaba-effektust)
/realm NÉV vagy /join NÉV: Belépsz egy külön realmba, aminek a neve NÉV (a NEVET átírhatod bármi másra). Ha más is beírja a realm nevét, akkor ő is belép hozzád.
/norealm vagy /leave: Realm elhagyása, visszatérés a játékba.

Áttekintés

A Stickman Warfare egy online multiplayer FPS. A lényege, hogy pálcikaemberkék két csapatot alkotva harcolnak egymással.

DirectX 9-et igényel, és ezzel 100%-ban kompatibilis hardvert.

A játék maga egy szerverhez (az én gépemhez) csatlakozik, onnan éri el a többi játékost, és aztán egy nagy pályán játszanak.

Elvileg MMO-nak terveztem (ki nem akar MMO-t készíteni…), de amióta elkezdtem (2007 éveleje) kb. 10000-en látták, és 1000-en játsszák is rendszeresen.

Háttértörténet

Valamikor, réges-rég volt egy sziget. Békés pálcikaemberkék éltek rajta, mindenük megvolt, semmi okuk nem volt a boldogtalanságra. De mégsem voltak boldogok. Miért? Mert unatkoztak. Ekkor két pálcikaemberke kitalálta, hogy mivel lehetne feldobni a hangulatot: "Lőjük szét egymás hátsóját!". Az egyik felkapott egy plazmafegyvert, a másik egy régi géppuskát, és elkezdték lőni egymást. Nemsokára a többiek ezt megtudták, gyorsan beálltak két csapatba, és eszeveszett öldöklésbe kezdtek. Azóta sok-sok idő eltelt. A régi, békés civilizációból semmi sem maradt. Senki nem tudja már, miért háborúznak, és már csak egy dolog élteti őket: Megnyerni a háborút!

Pálya

A pálya egy 400 hektáros füves sziget. A háború már 300 éve megy. A szép, pompás szigetből már csak romok maradtak. A fő völgyben maradtak épületek, ezek alkotják a csata lényegét.

A spawn-helyek a bunkerek az épületek körül, nem érdemes ott maradni, mert a hátad mögé teremnek és lezúznak. Vannak még hegyek, ezek oldalán kavics, ami csúszik, nem lehet felmenni rajta. Utoljára: ez egy sziget, víz veszi körül, meg víz van pár helyen. Pálcikaemberke vagy. Nem tudsz úszni. Nem érdemes megpróbálni.

Csapatok

GUN

Ez a fekete csapat, ők a lőfegyvereket részesítik előnyben és hummerrel járnak.

Fegyvereik:

M4A1
Az M4A1 a gunosok legjellegzetesebb fegyvere, szinte már a szimbólumukká vált. Nagy tűzereje van és percenként több száz töltényt képes kilőni. Kezelése egyszerű. Nagy távolságra is lehet vele pontosan lőni, de az már nagyobb szakértelmet kíván. Csapatmunkában is remekül használható, az első frontvonalból lőve gyorsan sok sticket képesek lelőni.
M82A1
Az M82A1 talán az egiyk legahalálosabb fegyver. Töltési ideje viszonylag nagy, de cserébe nagyon pontosan lehet messziről is kilőni embert. Kezelése valamivel nehezebb az M4A1-nél, de könnyen elsajátítható. Hátulról tudja támogatni a csapatot.
LAW
A LAW-ot nagyon későn fejlesztették ki a gunosok, naggyából egy időben a NOOB-bal. A tölténye földbe csapódáskor robban... Eleinte azonnal lehetett velük lőni, de az újabb modelleket közvetlenül lövés előtt kell megtölteni biztonsági okokból. Kezelése nehéz, jó ballisztikai érzék szükséges hozzá.
MP5A3
Különleges alakulatok kedvelt fegyvere. Könnyen kezelhető, kis méretű fegyver, ami utóbbi tulajdonságának kösznhetően szűk helyeken is remekül alkalmazható. Ennek köszönhetően főképp közelharcban lehet hatásos, különösen nagy tűzgyorsaságának köszönhetően. A világ számos pontján rengeteg kiegészítő létezik hozzá, amelyek növelhetik hatékonyságát. Sajnos, hozzánk az alacsony költségvetés miatt egy egyszerű, válltámaszos típus jutott el, így a közkedvelt rövid távú nagyítási lehetőség sincs meg rajta, köszönhetően a távcső hiányának. Távolról is pontos lövések leadására képes, egyetlen hátránya, hogy hamar válik pontatlanná, rángat, így valódi hatékonyságát valóban csak szűk, közelharci területen mutatja meg.

TECH

Ez a kék csapat, a háttértörténet szerint ők alkotják a technikailag fejlett nép maradékát. Plazmafegyverrel és anti-gravitációs járművel mennek.

Fegyvereik:

MPG
A Sziget történelmében az első fejlettebb fegyver. Plazmát lő, hihetetlenül pontosan. Remek fegyver minden távolságra. Használata hasonló az M4A1-hez.
QUADRO
A techesek továbbfejlesztették az M4A1-et, és így lett belőle az MPG sorozó verziója, a QUADRO. Az egyetlen probléma vele, hogy töltődnie kell, valamint nagyon nehéz, így lövés közben nem lehet vele mozogni. Csapatban picit hátul maradva megvárják a töltődést, majd ha ez megvan, szinte meg is nyerték az ütközetet.
NOOB
A LAW-hoz hasonlóan robban, de nem kell hozzá ballisztikai érzék, hiszen plazmát lő, viszont így a lövedéke nagyon lassú. Hátulról támogathatják a csapatot.
X72
Ez a tipikus tömegpusztító rakétasorozó cucc. A kis plazmarakéták szállnak össze-vissza és a környéken mindent atomjaikra bontanak.

Ezek a csapatok küzdenek egymás ellen az életben maradásért.

Menük

Három főmenü van bal oldalt: Connect, Options, Exit.

Connect: A szerverre való kapcsolódás, játék elindítása.
+Name: Név
+Password: Jelszó. (Csak ha regisztrálva vagy.)
+Team: A mellette lévő Gun vagy Tech feliratra kattintva lehet csapatot és fegyvert változtatni
+Weapon: Fegyverválasztás, csapattól függ a választék.
+Connect: Indítás
Options: Opciók (3 almenü van: Grafika, Hang, Irányítás)
+Bot number: Botok száma, ha nincs fent senki a szerveren. 0= szabad császkálás botok nélkül
+Graphics: Grafika
+++Detail: Alapkinézet minőségének beállítása. (víz, domborítás, stb.)
+++Effects: Effektek beállítása. (lökéshullám, elmosódás, világosság, stb.)
+++Rain: Eső be/kikapcsolása
+Sound: Hang
+++Volume: Játékbeli hangok hangereje. (Fegyverek hangja, stb.)
+++Mp3 volume: MP3 lejátszás hangereje. (Mp3 lejátszás: lásd lentebb.)
+++Taunts: Ölésnél megszólaló rádióüzenetek be/kikapcsolása
+++Vehicle radio: Autórádió be-kikapcsolása. (Igazi magyar rádió!)
+++Ambient music: Alap háttérzene be-kikapcsolása.
+++Action music: Akció háttérzene be-kikapcsolása.
+Controls: Irányítás
+Mouse sensitivity: Egérérzékenység, minél több, annál érzékenyebben reagál a játék
+Improved aiming: Célzás pontosságának javítása (be/kikapcsolás)
Exit: Kilépés
+Yes, …: Kilépés

MP3 lejátszás

A játék lejáttsza az MP3 mappába tett mp3 fájlokat játék közben, véletlenszerű sorrendben. Nem, nem liszenszeltem az MP3 technológiát, majd szólnak, ha bajuk van ezzel :P.

Extrák

Mesterséges Unintelligencia. A botok jönnek feléd és lőnek. Könnyű célpontok, erősödnek, ahogy gyilkolod őket.

A játék támogatja a 3D-s hardveres hangzást, ezért 5.1-es hangszórószettel a legélvezhetőbb. (kivéve a plazmafegyver, aminek idegesítő hangja van)

Van benne rongybaba-effektus, ami kivehető, ha megöl valakit, vagy beírja chat-ba, hogy /kill.

A menü hátterét Almády Balázs rajzolta, mindenkinek ajánlom, önmagában is remekmű.

Van chat, amit nem moderálok.

Folyamatosan újul, bővül. A legújabb verzió mindig elérhető a http://stickman.hu oldalról

Multiplayerrel kapcsolatos felmerülő problémák

Mivel egy UDP porton keresztül csatlakozik a szerverhez, így sajnos sok router és tűzfal blokkolja, vagy az is előfordulhat, hogy tudsz játszani, de nem látod a többieket a játékoslistánál.

Technikai részletek

Az egész játékot 100%-ban én programoztam, a bunkert és a fegyvereket én modelleztem.

Az egész alapja egy terrain engine, ami egy Perlin-zaj alapú véletlenszerű tájgenerátor. Főként ezért fér bele egy ekkora pálya 100 kB-ba. A modelleket wings 3D-ben (egy ingyenes modellező programban) készítettem.

Az épületek árnyékolása előre kiszámolt (megint csak saját program) textúra. A felhők generáltak. A pálcikaemberkék gömbökből és hengerekből állnak, az animációjuk le van programozva (szinusz, koszinusz, stb.)

A multiplayer rész P2P (egyenrangú) alapú, a szerver csak a hozzá kapcsolódó játékoknak küldi el a többi játékos címét, így mindenki kapcsolódik mindenkihez. A 25252-26252 port-tartományt használja, NAT-on keresztül is kétirányú.

DirectX 9 SDK-t használ, ami delphihez a www.clootie.ru oldalról letölthető.

MadX MP3-mat használ, ajánlom, hogy a programozók nézzenek utána guglin.

Tervek

A játékban lesznek még:

Tereptárgyak: fák, kövek, romok, stb. (mivel újul a sziget)

Új épületek: templomok, hidak, panelházak, stb.

Szebb effektusok (hang és kép).

Lövésnyomok, feliratok a falakon.

A többi újítás a játékosoktól függ.

A weblapot készítette és szerkesztette KisRévay.






www.kornyekru.sokoldal.hu
Tetszett ez az oldal? Mutasd meg az ismerőseidnek is!